În puţin peste jumătate din ţările europene studiate de Eurydice, disciplinele ştiinţifice au alocate cel mai mic procent din numărul de ore, în şcolile secundare, comparativ cu celelalte discipline din trunchiul comun. În învăţământul primar, în medie, sub 10% din număr este alocat ştiinţelor naturale.
În şcolile primare, cititul, scrierea şi literatura au alocate cel mai mare procent din numărul minim de ore. Matematica este pe locul doi, cu circa 15% din acest număr.
În învăţământul secundar, număr de ore este distribuit mult mai uniform între discipline. Astfel, o mare parte din acesta este alocat predării ştiinţelor şi limbilor străine. Cu toate acestea, în mult ţări europene, ştiinţa beneficiază de mai puţin timp de predare decât celelalte discipline din trunchiul comun.
Consiliul Uniunii Europene a stabilit o serie de criterii de referinţă pentru anul 2020, la capitolele citit, matematică şi ştiinţă. Astfel, până în 2020, procentul de elevi de 15 ani, cu rezultate scăzute la citit, matematică şi ştiinţă trebuie să scadă sub 15%.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.