Aceasta este una din zece unităţi de învăţare pentru şcoala primară dezvoltate pentru a sprijini învăţarea ştiinţelor, în cadrul unei game largi de activităţi de proiectare tehnică. Activităţile au fost dezvoltate cu scopul de a implica o gamă largă de elevi, a contesta stereotipurile legate de inginerie şi de ingineri şi a spori astfel interesul elevilor de ambele sexe în domeniul ştiinţei, tehnologiei şi ingineriei.
Fiecare unitate are în obiectiv un alt domeniu al ştiinţei şi ingineriei, pentru a stimula interesul elevilor cu privire la explorare, cercetare si rezolvarea de probleme. Activităţile necesită doar materiale ieftine şi accesibile.
În centrul fiecărei unităţi se află ciclul de proiectare: întreabă, imaginează, proiectează, crează, optimizează. Accentul pus pe acest ciclul îi ajută pe profesori în a stimula curiozitatea şi creativitatea elevilor, şi oferă spaţiu elevilor pentru a-şi dezvolta abilităţile de rezolvare a problemelor, inclusiv testarea unor opţiuni alternative, interpretarea rezultatelor şi evaluarea soluţiilor lor.
Sarcinile au fost specail proiectate pentru a evita ca unele răspunsuri să fi corecte şi altele greşite, pentru a evita concurenţa care poate înstrăina unii elevi, păstrând în acelaşi timp motivaţia în rezolvarea de probleme.
Un obiectiv important al tuturor unităţilor este de a maximiza oportunităţile de lucru în grup şi a sprijini elevii în procesul de învăţare prin colaborare şi în comunicarea ideilor în mod eficient.
Fiecare unitate incepe cu Lecţia 0, o lecţie de pregătire generală, care este comună pentru toate cele zece unităţi. Lecţia 1 introduce un context, poveste sau problemă care conduce la ceea ce se întâmplă în continuare: Lecţia 2 se concentrează pe explorarea noţiunilor şi conţinuturilor ştiinţifice de care elevii au nevoie pentru a rezolva problema, în timp ce în Lecţia 3 se proiectează şi se construiesc soluţii.
În cele din urmă, Lecţia 4 este o oportunitate pentru elevi de a evalua, prezenta şi discuta ceea ce au făcut.
Fiecare unitate este, cu toate acestea, unică, iar nivelul de dificultate din punct de vedere ştiinţific, precum şi durata de timp necesară pentru fiecare unitate variază. Durata probabilă şi grupa de vârstă vizată sunt indicate în fiecare unitate de prezentare. Unitaţile au fost concepute pentru a fi flexibile, cu toate acestea, profesorii pot alege activităţile pe care doresc să le includă şi există opţiuni pentru activităţi de diferenţiere în funcţie de abilităţile elevilor implicaţi. Fiecare lecţie include sugestii şi sfaturi pentru sprijinirea învăţării bazate pe cercetare, organizarea clasei şi pregătire, fişe de lucru care pot fi copiate, iar cheile de răspuns sunt, de asemenea, furnizate. Resursa este disponibilă în acest moment doar în limba engleză, dar se poate cere traducerea sa în orice limbă vorbită în UE.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.