luni, 1 mai 2017

Scientix la EGU- European Geosciences Union General Assembly Viena, Austria, 24-26 aprilie 2017

În fiecare primăvară, de câțiva ani buni încoace, la Viena are loc EGU- European Geosciences Union care, pe lângă cercetători, oameni de știință, doctori în științe ale pământului etc., reunește și un număr de profesori din diferite țări pe întreg globul. În fiecare an, conferința are câte o temă principală; anul acesta tema a fost „Zona mediteraneană”.
        Profesorilor STEM le este dedicat un atelier special, denumit Geosciences Information for Teachers (GIFT) Workshop. Anul acesta, atelierul a reunit 80 de profesori din Europa, dar și din Japonia, India, Mexic, S.U.A. sau Rusia. Pe lângă prezentările foarte interesante, profesorii au fost implicați și în experimente hands-on și într-o sesiune de postere, care a fost vizitată de sute de participanți la conferință. Din România au participat 5 profesori la atelierul GIFT și 10 la sesiunea de postere intitulată  EOS3- Science in tomorrow's classroom, în care participanții au avut ocazia să prezinte lucrări, proiecte, lecții sau activități relevante cu subiect STEM. (http://meetingorganizer.copernicus.org/EGU2017/posters/22685).
Ambasadoarele Scientix România, Cornelia Melcu și Cristina Nicolăiță, au participat activ la ambele activități, prezentând următoarele postere:



X4.426
STEeM- STEM&eTwinning
in my school
Cristina Nicolaita



b8b987a1.jpg
X4.437
Scientix in our school-
discovering STEM
Cornelia Melcu
   

 

”STEeM- STEM&eTwinning in my school”- prezintă două exemple de abordare a predării științelor în context eTwinning, prin două proiecte, ”STEM club” și ”What’s the weather like #eTwCitizen2016”. Acestea au cuprins activități legate de diverse proiecte și resurse de pe platforma Scientix, cum ar fi activități dedicate World Space Week, Code week, activități organizate de ESAkids (ExoMars Competition, Comets Competition) sau SpaceScoop, Eratosthenes Experiment, precum și sărbătorirea STEM Discovery Week- STEM4YOU 2016 (http://ghmagherucaracal.blogspot.ro/p/stem-discovery-week.html ).
      În ultimii trei ani școlari, Șc. Gimn. Nr. 9 „Nicolae Orghidan” din Brașov a fost implicată în mai multe proiecte STEM, parte a comunității Scientix.. Scopul principal al acestor proiecte a fost de a dezvolta abilitățile STEM ale elevilor noștri, pe baza lucrărilor de proiect integrate în curriculum. Posterul prezentat la GIFT anul acesta, intitulat ”Scientix in our school- discovering STEM”,  s-a focusat pe proiectul eTwinning Open the Gates to the Universe- proiect premiat la nivel național și european     (http://gatestotheuniverse.blogspot.ro ; https://twinspace.etwinning.net/12520/home). Elevii au descoperit diferite aspecte legate de spațiu și astronomie lucrând în echipe internaționale. Ei au explorat noțiuni STEM  incluse în curriculum,  utilizând resursele din cadrul proiectelor ESERO, ROEDUSEIS și Space Awareness  (de exemplu: calculând  cu  Rosetta, scrierea jurnalului de călătorie, construirea Rosettei, cum să devii un astronaut etc.)
    Între 200 și 300 de persoane au vizitat standurile sesiunii de postere, mulți dintre vizitatori s-au oprit, au făcut fotografii și au pus întrebări despre educația STEM, Scientix și eTwinning, dar și despre celelalte programe prezentate. De asemenea, au apreciat multitudinea de metode și resurse prezentate, ca și rezultatele obținute. Vă învităm să accesați http://www.egu.eu/education/gift/ pentru a afla mai multe despre cele petrecute la GIFT.

Cornelia Melcu, ambasador ScientixRO
Cristina Nicolăiță, ambasador ScientixRO

duminică, 30 aprilie 2017

iStage 3 - Fotbalul în predarea științelor

Care este curba perfectă a traiectoriei unei mingi, cum trebuie să fie gazonul ideal și care este balanța de CO 2 a Campionatului European al UEFA?
Fotbalul oferă o mare varietate de întrebări și probleme pentru lecțiile de STEM: 20 de profesori din 15 țări europene au dezvoltat douăsprezece unități de predare, prezentând experimente interesante în domeniul fotbalului pentru biologie, chimie, științe informatice, matematică și fizică. De la măsurarea masei aerului din interiorul mingii, până la influența băuturilor carbogazoase asupra performanței jucătorilor sau până la calcularea șanselor de  a marca în timpul unei lovituri de pedeapsă, broșura conține un spectru larg de provocări interdisciplinare pentru elevii de gimnaziu și liceu. Diferitele unități de învățare îi încurajează să descopere și să explice științific fenomenele naturale din spatele popularului joc.

Broșura a fost susținută de SAP și este al treilea volum din seria iStage, după "iStage 1 - Tehnologia informației și comunicațiilor (TIC) în predarea științelor" și " iStage 2 - Smartphone-ul în predarea științelor". Broșura poate fi comandată gratuit în engleză și germană ca publicație tipărită (info@science-on-stage.de) sau descărcată ca PDF în diferite limbi. Broșura este disponibilă și ca iBook .
Toate materialele suplimentare pentru broșură pot fi găsite aici .

De asemenea, profesorii STEM din întreaga Europă sunt bineveniți să participe la "Liga Europeană STEM" - trebuie doar doar să implementeze ideile "iStage 3" la clasă și să împărtășească rezultatele cu colegii din afara granițelor. Aflați mai multe la: www.science-on-stage.de/STEMleague - Alăturați -vă acum! Dezvoltați o idee de predare a științei din spatele fotbalului, unul dintre cele mai populare și mai vechi sporturi din lume și puteți fi invitat la un eveniment internațional la Muzeul German de Fotbal din Dortmund, în octombrie 2017. Pentru a concura, profesorii trebuie să implementeze experimente din broșură în scenarii de învățare la clasă și să-și înregistreze echipele pe pagina web a concursului înainte de 31 mai 2017. Echipa câștigătoare va fi desemnată drept "Campion European STEM" de către comunitatea Science on Stage!

Iată o nouă provocare pentru dvs. și elevii dvs. Mult succes!

marți, 28 martie 2017

Cartea dumneavoastră de știință preferată

23 aprilie este recunoscută de  Organizația Națiunilor Unite și UNESCO drept Ziua Mondială a Cărții și a Drepturilor de Autor. La data de 4 aprilie 2017, Scientix va publica opt  mari cărți de știință selectate de către ambasadorii Scientix pentru a vă oferi posibilitatea de a citi unele  dintre ele sau pe toate înainte de Ziua Mondială a Cărții.  Rețineți data și fiți alături de noi cu această ocazie, pentru a sărbători marea literatură în domeniul științei!
Cu ocazia STEM Discovery Week (24-30 aprilie 2017), profesorii sunt invitați să participe la o discuție într-un forum deschis aici despre cărțile selectate și să împărtășească idei cu privire la modul în care acestea pot fi folosite în lecții de știință. Scientix va premia cele mai bune idei împărtășite cu această comunitate.

Scopul concursului este dublu:

1. a spori sensibilizarea generală cu privire la știință și alfabetizare științifică printr-o abordare bazată pe comunitate și schimb de informații.
2. a arăta modul în care literatura științifică poate îmbunătăți discuțiile și activitățile de la clasă.

Sunteți bineveniți să folosiți forumul de la adresa de mai sus pentru a vă prezenta și pentru a cunoaște alți colegi interesați de literatura de știință. Scientix va folosi forumul de discuții pentru a vă informa de îndată ce cărțile selectate sunt făcute publice pe pagina web la 4 aprilie 2017. Veți primi o notificare prin e-mail dacă v-ați prezentat în firul de discuție.


luni, 27 martie 2017

Seminar online: Formare profesionala online pentru profesorii STEM (2)

Prezentarea de la seminarul online se afla mai jos.


Ppt webinar-final from Irina Vasilescu

Iata si inregistrarea seminarului.


Multumim mult tuturor participantilor pentru interes si feedback!


Made with Padlet

miercuri, 1 martie 2017

Seminar online al ambasadorilor Scientix România: Formare profesională online pentru profesorii STEM


Locație: online
Organizatori: Irina Vasilescu și Ariana-Stanca Văcărețu, ambasadori Scientix
Tipul evenimentului: webinar/ seminar online
Evenimentul se adresează: profesorilor STEM (matematică, fizică, biologie, chimie, informatică, TIC, tehnologie), învățătorilor
Durata seminarului: 1 oră
Participarea este gratuită, însă se face pe bază de înscriere. Înscrierea la seminar se face aici.

Seminarul online va avea loc în spațiul dedicat reuniunilor online Scientix, luni, 20 martie 2017, la ora 18:30. Înainte de seminar veți primi un e-mail în care veți avea link-ul și instrucțiunile pentru a accesa spațiul dedicat seminarului online. De reținut că numărul de locuri este limitat, iar acestea vor fi alocate în ordinea înscrierii!

Conținutul seminarului online

Formarea continuă este o necesitate pentru toate cadrele didactice. Având în vedere nevoia fiecărei persoane de a-și dezvolta competențe cu ajutorul cărora să gestioneze cu succes provocările societății bazate pe cunoaștere, o societate în care științele și tehnologia se dezvoltă rapid, o societate în care problemele se analizează dintr-o perspectivă multidisciplinară, formarea continuă a profesorilor STEM este extrem de importantă pentru formarea generațiilor viitoare.
Formarea profesională este un proces continuu, în care profesorii investesc timp și efort. Aceasta permite cadrelor didactice să-și actualizeze informațiile de specialitate, să-și îmbunătățească pregătirea didactică/ metodică, cu scopul de a îmbunătăți procesul de predare-învățare-evaluare în cadrul lecțiilor STEM (științe-tehnologie-inginerie-matematică).
Principalul obiectiv al acestui seminar este de a sprijini cadrele didactice, indiferent de experiența pe care o au în predarea disciplinelor STEM, în a identifica oportunități de formare profesională online. Vor fi prezentate câteva resurse de formare online.

Agenda seminarului

  • Introducere – Adina Nistor, coordonator Scientix 3 Teachers Panel
  • Scientix România, gânduri de viitor – Anca Borzea Popovici, Universitatea din București, Punctul Național de Contact Scientix Romania
  • Prezentare interactivă  – Formare profesională online pentru profesorii STEM – Irina Vasilescu și Ariana-Stanca Văcărețu, ambasadori Scientix România
  • Discuții

Despre organizatorii seminarului

Irina Vasilescu este Ambasador Scientix din anul 2013.  Își desfășoară activitatea la Școala Gimnazială nr. 195 și la Institutul de Științe ale Educației , București. Un loc important în cadrul intereselor sale profesionale îl ocupă proiectele educaţionale europene, în special cele din cadrul acţiunilor eTwinning şi LLP, în care s-a implicat începând din anul 2005, dar și alte proiecte europene (SMILE, inGenious, WebWeWant, ICE3) sau naționale (”Curriculumul românesc la matematică, reflecţii şi direcţii viitoare”). Este autor și moderator al unor cursuri și evenimente de formare la nivel național și European.

Ariana-Stanca Văcărețu este Ambasador Scientix 2016-2019, profesoară de matematică și coordonator proiecte europene la Colegiul Național „Emil Racoviță” Cluj-Napoca, membră a Societății de Științe Matematice din România și a National Council of Teachers of Mathematics.  Autoare a numeroase articole și cărți în domeniul educației matematice, ea promovează învățarea prin investigație și dezvoltarea literației științifice și a competențelor transversale prin studiul matematicii, a științelor și a tehnologiei.

Lucrarea prezentată în acest document este susţinută prin programul H2020 al Comisiei Europene – proiectul Scientix 3 (convenţie de subvenţie nr. 730009), coordonat de European Schoolnet (EUN). Responsabilitatea pentru conţinutul documentului aparţine exclusiv organizatorului. Documentul nu reprezintă opinia Comisiei Europene (CE) sau a EUN, care nu se fac responsabile pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine acesta.

miercuri, 25 ianuarie 2017

Scientix este una din primele 100 inovații DIN LUME!

Un juriu internațional de experți în politici educaționale premiază proiectul Scientix în calitate de exemplu de bune practici cu potențialul de a aduce schimbări pozitive în procesul de predare și de învățare la scară globală.

Juriul internațional este numit de proiectul HundrED, care este o inițiativă globală cu originea în Finlanda. Proiectul HundrED își propune să promoveze și să recunoască cele mai bune practici în domeniul educației, pentru a face cunoscute acțiuni-pilot de succes din întreaga lume. În scopul de a atinge acest obiectiv, HundrED operează cu trei factori-cheie de identificare - 100 noi inovații testate în școli din Finlanda, pe parcursul unui an, 100 de studii de caz privind inovații care schimbă deja fața educației la nivel global, și 100 de interviuri cu lideri de opinie, inovatori și factori de decizie din întreaga lume.

Scientix, care este coordonat de European Schoolnet, cu sprijin financiar din cadrul Orizont 2020 al Uniunii Europene pentru cercetare și inovare, se numără printre primele zece activități globale care urmează să fie recunoscute de HUNDRED. Acest lucru a fost anunțat la târgul de educație BETT din Londra miercuri, 25 ianuarie 2017, târg care reunește mii de educatori și companii de top în dezvoltarea tehnologiei educației.

joi, 19 ianuarie 2017

Concursul Tineretul și spațiul cosmic- ODYSSEUS II

  Proiectul Tineretul și spațiul cosmic - ODYSSEUS II are drept scop stimularea tinerilor din toate țările Europei și angajarea acestora în explorarea spațiului cosmic, printr-o serie de activități educative care vor îmbina studierea științelor cu experiențe aplicative, cum ar fi organizarea unui concurs educațional cu tentă distractivă, care se va desfășura în mai multe runde și care se va adresa tuturor elevilor, mari și mici din Europa, indiferent de locul în care locuiesc și de cadrul cultural din care provin și limba pe care o vorbesc.   
  Înafară de obiectivul de a le propune copiilor un concurs privind spațiul cosmic, proiectul Odysseus II va căuta să promoveze colaborarea internațională și să atragă atenția către domeniul învățământului științific legat de explorarea spațială. În acest sens, obiectivul proiectului este acela de a antrena autoritățile naționale din domeniul educației și de a stabili o legătură cu industriile spațiale și cu numeroase centre de știință și agenții spațiale din Europa pentru schimb de experiență și de informații privind programele de studiu despre explorarea spațială. Proiectul oferă de asemenea o platformă unică de învățare, care pune la dispoziția elevilor oportunități de călătorie, premii și stagii de formare pentru viitoarea lor carieră. Resursele privind știința și tehnologia spațiului cosmic compilate, clasificate și disponibile la începutul proiectului vor fi în permanență actualizate și completate cu trimiteri și materiale online.

Odysseus II este cel mai important concurs de știință spațială pentru tineri din Europa. Trei grupe de vârstă sunt eligibile pentru a participa la concurs:
Skywalkers - pentru vârste cuprinse între 7 și 13 ani (elevi din școlile primare și gimnaziu )
Pionieri -  14 -19 ani (elevi de liceu)
Exploratori - 17 - 22 ani (studenți)
Concursul este organizat în trei etape: națională, regională și paneuropenă. Următoarea finală pan-europenă va avea loc la Toulouse, Franța, în iulie 2017.