miercuri, 1 martie 2017

Seminar online al ambasadorilor Scientix România: Formare profesională online pentru profesorii STEM


Locație: online
Organizatori: Irina Vasilescu și Ariana-Stanca Văcărețu, ambasadori Scientix
Tipul evenimentului: webinar/ seminar online
Evenimentul se adresează: profesorilor STEM (matematică, fizică, biologie, chimie, informatică, TIC, tehnologie), învățătorilor
Durata seminarului: 1 oră
Participarea este gratuită, însă se face pe bază de înscriere. Înscrierea la seminar se face aici.

Seminarul online va avea loc în spațiul dedicat reuniunilor online Scientix, luni, 20 martie 2017, la ora 18:30. Înainte de seminar veți primi un e-mail în care veți avea link-ul și instrucțiunile pentru a accesa spațiul dedicat seminarului online. De reținut că numărul de locuri este limitat, iar acestea vor fi alocate în ordinea înscrierii!

Conținutul seminarului online

Formarea continuă este o necesitate pentru toate cadrele didactice. Având în vedere nevoia fiecărei persoane de a-și dezvolta competențe cu ajutorul cărora să gestioneze cu succes provocările societății bazate pe cunoaștere, o societate în care științele și tehnologia se dezvoltă rapid, o societate în care problemele se analizează dintr-o perspectivă multidisciplinară, formarea continuă a profesorilor STEM este extrem de importantă pentru formarea generațiilor viitoare.
Formarea profesională este un proces continuu, în care profesorii investesc timp și efort. Aceasta permite cadrelor didactice să-și actualizeze informațiile de specialitate, să-și îmbunătățească pregătirea didactică/ metodică, cu scopul de a îmbunătăți procesul de predare-învățare-evaluare în cadrul lecțiilor STEM (științe-tehnologie-inginerie-matematică).
Principalul obiectiv al acestui seminar este de a sprijini cadrele didactice, indiferent de experiența pe care o au în predarea disciplinelor STEM, în a identifica oportunități de formare profesională online. Vor fi prezentate câteva resurse de formare online.

Agenda seminarului

  • Introducere – Adina Nistor, coordonator Scientix 3 Teachers Panel
  • Scientix România, gânduri de viitor – Anca Borzea Popovici, Universitatea din București, Punctul Național de Contact Scientix Romania
  • Prezentare interactivă  – Formare profesională online pentru profesorii STEM – Irina Vasilescu și Ariana-Stanca Văcărețu, ambasadori Scientix România
  • Discuții

Despre organizatorii seminarului

Irina Vasilescu este Ambasador Scientix din anul 2013.  Își desfășoară activitatea la Școala Gimnazială nr. 195 și la Institutul de Științe ale Educației , București. Un loc important în cadrul intereselor sale profesionale îl ocupă proiectele educaţionale europene, în special cele din cadrul acţiunilor eTwinning şi LLP, în care s-a implicat începând din anul 2005, dar și alte proiecte europene (SMILE, inGenious, WebWeWant, ICE3) sau naționale (”Curriculumul românesc la matematică, reflecţii şi direcţii viitoare”). Este autor și moderator al unor cursuri și evenimente de formare la nivel național și European.

Ariana-Stanca Văcărețu este Ambasador Scientix 2016-2019, profesoară de matematică și coordonator proiecte europene la Colegiul Național „Emil Racoviță” Cluj-Napoca, membră a Societății de Științe Matematice din România și a National Council of Teachers of Mathematics.  Autoare a numeroase articole și cărți în domeniul educației matematice, ea promovează învățarea prin investigație și dezvoltarea literației științifice și a competențelor transversale prin studiul matematicii, a științelor și a tehnologiei.

Lucrarea prezentată în acest document este susţinută prin programul H2020 al Comisiei Europene – proiectul Scientix 3 (convenţie de subvenţie nr. 730009), coordonat de European Schoolnet (EUN). Responsabilitatea pentru conţinutul documentului aparţine exclusiv organizatorului. Documentul nu reprezintă opinia Comisiei Europene (CE) sau a EUN, care nu se fac responsabile pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine acesta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.