luni, 23 martie 2015

ŞTIINŢA PREDĂRII: IDENTIFICAREA PROCESELOR CEREBRALE RESPONSABILE PENTRU ÎNŢELEGEREA ELEVILOR

Cercetătorii de la Royal Holloway, Universitatea din London, au identificat regiunile din creier responsabile cu descoperirea greşelilor din înţelegerea altor persoane, fenomen esenţial pentru a putea ghida învăţarea elevilor.
Într-un studiu publicat în Journal of Neuroscience, voluntarii au fost rugaţi să joace rolul unor profesori care observă reacţiile altor voluntari care joacă un joc pe calculator. Profesorii trebuiau să indice dacă deciziile luate de elevi în timpul jocului erau corecte sau nu. În tot acest timp, ei se aflau într-un scanner cu rezonanţă magnetică nucleară.
Potrivit rezultatelor, scannerul a evidenţiat că o regiune din creierul profesorilor, numită cortex cingular anterior, semnala cât de eronate erau percepţiile elevilor în timpul jocului. Concluziile oferă informaţii esenţiale despre procesele cerebrale care permit profesorilor să înţeleagă modul în care învaţă un elev.
Cercetătorii au mai descoperit şi alte regiuni ale lobului frontal care au jucat un rol important atunci când profesorii se gândeau la predicţiile elevilor sau monitorizau dacă aceştia au reacţionat corect sau nu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.