vineri, 2 ianuarie 2015

SCIENCE LEARNING+: SĂ PROFITĂM DE CEEA CE SE ÎNTÂMPLĂ DINCOLO DE PORŢILE ŞCOLII

Cercetătorii americani şi britanici şi-au unit forţele pentru a înţelege şi optimiza procesul de învăţare informală a ştiinţelor.
Wellcome Trust şi Consiliul de Cercetare Economică şi Socială, din Marea Britanie, şi Fundaţia Naţională pentru Ştiinţe (NSF), din SUA, şi-au unit forţele în vederea promovării educaţiei ştiinţifice informale prin intermediul iniţiativei „Science Learning+”. Obiectivele pe termen lung ale iniţiativei sunt de a atrage cât mai mulţi elevi către disciplinele STEM şi de a înţelege, consolida şi coordona educaţia permanentă şi participarea la STEM.
Multă lume este de acord că experienţele STEM din afara şcolii sunt captivante şi îi atrag pe tineri, însă nu se cunosc foarte multe despre impactul acestora asupra învăţării pe termen scurt şi lung. Cum pot fi acestea corelate cu ceea ce învaţă elevii la şcoală? Cum pot fi asigurate tinerilor şanse egale de a accesa o educaţie ştiinţifică informală de calitate? Ar putea integrarea ştiinţelor şi artelor să-i atragă pe elevii slab reprezentaţi la disciplinele STEM? Ce tip de învăţare are loc în cafenele ştiinţifice, la târgurile de bricolaj sau la cele ştiinţifice? Cum putem cuantifica acest tip de învăţare?
Acestea sunt întrebările abordate în cadrul a 11 proiecte Science Learning+, dintre care şase finanţate de NSF şi cinci de Wellcome Trust. Fiecare proiect are câte o echipă compusă din cercetători americani şi britanici. Proiectele îşi propun să valorifice cunoştinţele tuturor partenerilor, pentru a susţine şi promova cercetarea asupra modului în care se concretizează învăţarea în afara sălii de clasă. În acest scop, vor fi analizate cele mai eficiente practici şi va fi înfiinţată o bază cu exemple relevante.
Informaţii suplimentare:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.