Taberele de ştiinţă vizează lipsa de interes a tinerilor faţă de ştiinţă, tehnologie, inginerie şi matematică, STEM, căutând să-i atragă spre problemele de natură ştiinţifică şi să-i ajute să-şi formeze o atitudine pozitivă faţă de STEM.
Taberele de ştiinţă SCICAMP le oferă tinerilor diverse ocazii de a găsi soluţii creative la probleme tehnice şi ştiinţifice.Proiectul SCICAMP îşi propune să înfiinţeze o reţea europeană a taberelor de ştiinţă, urmărind trei obiective:
- Să înfiinţeze o reţea solidă de organizatori de tabere ştiinţifice din diferite ţări europene, pentru a face schimb de bune practici şi rezultate ale cercetărilor în sfera planificării şi organizării de tabere ştiinţifice.
- Să facă legătura între taberele de vară şi companiile locale de produse tehnice şi ştiinţifice, precum şi universităţile regionale, universităţile tehnice şi alte instituţii academice din domeniul STEM.
- Să extragă idei practice şi rezultate ale cercetării din programele de învăţare bazată pe interogare ale taberelor de ştiinţă, pentru a le introduce în şcolile aflate în zona taberelor de ştiinţă.
Toţi partenerii organizează tabere de ştiinţă sau activităţi similare cel puţin la începutul proiectului, în 2012. Pe perioada taberelor, profesorii sunt invitaţi să se familiarizeze cu metodele noastre. Taberele de ştiinţă au, de asemenea, rol de activităţi de formare pentru profesorii debutanţi. În ultima parte a proiectului (2015), vom redacta materiale didactice vizând îmbunătăţirea activităţii de predare cu ajutorul metodelor noastre.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.