marți, 28 martie 2017

Cartea dumneavoastră de știință preferată

23 aprilie este recunoscută de  Organizația Națiunilor Unite și UNESCO drept Ziua Mondială a Cărții și a Drepturilor de Autor. La data de 4 aprilie 2017, Scientix va publica opt  mari cărți de știință selectate de către ambasadorii Scientix pentru a vă oferi posibilitatea de a citi unele  dintre ele sau pe toate înainte de Ziua Mondială a Cărții.  Rețineți data și fiți alături de noi cu această ocazie, pentru a sărbători marea literatură în domeniul științei!
Cu ocazia STEM Discovery Week (24-30 aprilie 2017), profesorii sunt invitați să participe la o discuție într-un forum deschis aici despre cărțile selectate și să împărtășească idei cu privire la modul în care acestea pot fi folosite în lecții de știință. Scientix va premia cele mai bune idei împărtășite cu această comunitate.

Scopul concursului este dublu:

1. a spori sensibilizarea generală cu privire la știință și alfabetizare științifică printr-o abordare bazată pe comunitate și schimb de informații.
2. a arăta modul în care literatura științifică poate îmbunătăți discuțiile și activitățile de la clasă.

Sunteți bineveniți să folosiți forumul de la adresa de mai sus pentru a vă prezenta și pentru a cunoaște alți colegi interesați de literatura de știință. Scientix va folosi forumul de discuții pentru a vă informa de îndată ce cărțile selectate sunt făcute publice pe pagina web la 4 aprilie 2017. Veți primi o notificare prin e-mail dacă v-ați prezentat în firul de discuție.


luni, 27 martie 2017

Seminar online: Formare profesionala online pentru profesorii STEM (2)

Prezentarea de la seminarul online se afla mai jos.


Ppt webinar-final from Irina Vasilescu

Iata si inregistrarea seminarului.


Multumim mult tuturor participantilor pentru interes si feedback!


Made with Padlet

miercuri, 1 martie 2017

Seminar online al ambasadorilor Scientix România: Formare profesională online pentru profesorii STEM


Locație: online
Organizatori: Irina Vasilescu și Ariana-Stanca Văcărețu, ambasadori Scientix
Tipul evenimentului: webinar/ seminar online
Evenimentul se adresează: profesorilor STEM (matematică, fizică, biologie, chimie, informatică, TIC, tehnologie), învățătorilor
Durata seminarului: 1 oră
Participarea este gratuită, însă se face pe bază de înscriere. Înscrierea la seminar se face aici.

Seminarul online va avea loc în spațiul dedicat reuniunilor online Scientix, luni, 20 martie 2017, la ora 18:30. Înainte de seminar veți primi un e-mail în care veți avea link-ul și instrucțiunile pentru a accesa spațiul dedicat seminarului online. De reținut că numărul de locuri este limitat, iar acestea vor fi alocate în ordinea înscrierii!

Conținutul seminarului online

Formarea continuă este o necesitate pentru toate cadrele didactice. Având în vedere nevoia fiecărei persoane de a-și dezvolta competențe cu ajutorul cărora să gestioneze cu succes provocările societății bazate pe cunoaștere, o societate în care științele și tehnologia se dezvoltă rapid, o societate în care problemele se analizează dintr-o perspectivă multidisciplinară, formarea continuă a profesorilor STEM este extrem de importantă pentru formarea generațiilor viitoare.
Formarea profesională este un proces continuu, în care profesorii investesc timp și efort. Aceasta permite cadrelor didactice să-și actualizeze informațiile de specialitate, să-și îmbunătățească pregătirea didactică/ metodică, cu scopul de a îmbunătăți procesul de predare-învățare-evaluare în cadrul lecțiilor STEM (științe-tehnologie-inginerie-matematică).
Principalul obiectiv al acestui seminar este de a sprijini cadrele didactice, indiferent de experiența pe care o au în predarea disciplinelor STEM, în a identifica oportunități de formare profesională online. Vor fi prezentate câteva resurse de formare online.

Agenda seminarului

  • Introducere – Adina Nistor, coordonator Scientix 3 Teachers Panel
  • Scientix România, gânduri de viitor – Anca Borzea Popovici, Universitatea din București, Punctul Național de Contact Scientix Romania
  • Prezentare interactivă  – Formare profesională online pentru profesorii STEM – Irina Vasilescu și Ariana-Stanca Văcărețu, ambasadori Scientix România
  • Discuții

Despre organizatorii seminarului

Irina Vasilescu este Ambasador Scientix din anul 2013.  Își desfășoară activitatea la Școala Gimnazială nr. 195 și la Institutul de Științe ale Educației , București. Un loc important în cadrul intereselor sale profesionale îl ocupă proiectele educaţionale europene, în special cele din cadrul acţiunilor eTwinning şi LLP, în care s-a implicat începând din anul 2005, dar și alte proiecte europene (SMILE, inGenious, WebWeWant, ICE3) sau naționale (”Curriculumul românesc la matematică, reflecţii şi direcţii viitoare”). Este autor și moderator al unor cursuri și evenimente de formare la nivel național și European.

Ariana-Stanca Văcărețu este Ambasador Scientix 2016-2019, profesoară de matematică și coordonator proiecte europene la Colegiul Național „Emil Racoviță” Cluj-Napoca, membră a Societății de Științe Matematice din România și a National Council of Teachers of Mathematics.  Autoare a numeroase articole și cărți în domeniul educației matematice, ea promovează învățarea prin investigație și dezvoltarea literației științifice și a competențelor transversale prin studiul matematicii, a științelor și a tehnologiei.

Lucrarea prezentată în acest document este susţinută prin programul H2020 al Comisiei Europene – proiectul Scientix 3 (convenţie de subvenţie nr. 730009), coordonat de European Schoolnet (EUN). Responsabilitatea pentru conţinutul documentului aparţine exclusiv organizatorului. Documentul nu reprezintă opinia Comisiei Europene (CE) sau a EUN, care nu se fac responsabile pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine acesta.

miercuri, 25 ianuarie 2017

Scientix este una din primele 100 inovații DIN LUME!

Un juriu internațional de experți în politici educaționale premiază proiectul Scientix în calitate de exemplu de bune practici cu potențialul de a aduce schimbări pozitive în procesul de predare și de învățare la scară globală.

Juriul internațional este numit de proiectul HundrED, care este o inițiativă globală cu originea în Finlanda. Proiectul HundrED își propune să promoveze și să recunoască cele mai bune practici în domeniul educației, pentru a face cunoscute acțiuni-pilot de succes din întreaga lume. În scopul de a atinge acest obiectiv, HundrED operează cu trei factori-cheie de identificare - 100 noi inovații testate în școli din Finlanda, pe parcursul unui an, 100 de studii de caz privind inovații care schimbă deja fața educației la nivel global, și 100 de interviuri cu lideri de opinie, inovatori și factori de decizie din întreaga lume.

Scientix, care este coordonat de European Schoolnet, cu sprijin financiar din cadrul Orizont 2020 al Uniunii Europene pentru cercetare și inovare, se numără printre primele zece activități globale care urmează să fie recunoscute de HUNDRED. Acest lucru a fost anunțat la târgul de educație BETT din Londra miercuri, 25 ianuarie 2017, târg care reunește mii de educatori și companii de top în dezvoltarea tehnologiei educației.

joi, 19 ianuarie 2017

Concursul Tineretul și spațiul cosmic- ODYSSEUS II

  Proiectul Tineretul și spațiul cosmic - ODYSSEUS II are drept scop stimularea tinerilor din toate țările Europei și angajarea acestora în explorarea spațiului cosmic, printr-o serie de activități educative care vor îmbina studierea științelor cu experiențe aplicative, cum ar fi organizarea unui concurs educațional cu tentă distractivă, care se va desfășura în mai multe runde și care se va adresa tuturor elevilor, mari și mici din Europa, indiferent de locul în care locuiesc și de cadrul cultural din care provin și limba pe care o vorbesc.   
  Înafară de obiectivul de a le propune copiilor un concurs privind spațiul cosmic, proiectul Odysseus II va căuta să promoveze colaborarea internațională și să atragă atenția către domeniul învățământului științific legat de explorarea spațială. În acest sens, obiectivul proiectului este acela de a antrena autoritățile naționale din domeniul educației și de a stabili o legătură cu industriile spațiale și cu numeroase centre de știință și agenții spațiale din Europa pentru schimb de experiență și de informații privind programele de studiu despre explorarea spațială. Proiectul oferă de asemenea o platformă unică de învățare, care pune la dispoziția elevilor oportunități de călătorie, premii și stagii de formare pentru viitoarea lor carieră. Resursele privind știința și tehnologia spațiului cosmic compilate, clasificate și disponibile la începutul proiectului vor fi în permanență actualizate și completate cu trimiteri și materiale online.

Odysseus II este cel mai important concurs de știință spațială pentru tineri din Europa. Trei grupe de vârstă sunt eligibile pentru a participa la concurs:
Skywalkers - pentru vârste cuprinse între 7 și 13 ani (elevi din școlile primare și gimnaziu )
Pionieri -  14 -19 ani (elevi de liceu)
Exploratori - 17 - 22 ani (studenți)
Concursul este organizat în trei etape: națională, regională și paneuropenă. Următoarea finală pan-europenă va avea loc la Toulouse, Franța, în iulie 2017.


miercuri, 11 ianuarie 2017

Continuarea proiectului Go-Lab

      După patru ani de succes, proiectul Go-Lab își atinge linia de sosire, în octombrie 2016. Dar acest lucru nu înseamnă că s-a terminat! Toate instrumentele Go-Lab și serviciile de sprijin vor fi în continuare disponibile după încheierea oficială a proiectului și vor continua să se dezvolte într-un nou proiect numit Next-Lab!  
     Next-Lab este un proiect european cofinanțat de Comisia Europeană în cadrul programului Orizont 2020. Next-Lab este o continuare a Go-Lab și este implementat de același consorțiu și  aceiași parteneri. Proiectul urmărește să extindă strategia  Go-Lab cu privire la introducerea educației științifice bazată pe cercetare în școlile europene, oferind acces la laboratoare on-line la nivel mondial și la formarea profesorilor în utilizarea tehnologiilor inovatoare de predare. 
      Proiectul Next-Lab va duce Go-Lab la un nivel de impact și de inovare superior prin creșterea numărului de profesori și elevi  implicați, adresându-se atât cadrelor didactice de la catedră, cât și celor aflate încă în formare. 
       În scopul de a realiza un impact durabil, Next-Lab va dezvolta instrumentele și resursele create de Go-Lab prin extinderea contextului de utilizare și prin includerea unor noi caracteristici și facilități care sunt cerute de către elevi și profesori. Unele dintre aceste noi caracteristici sunt posibilitatea de auto-evaluare și evaluare reciprocă, crearea de modele științifice funcționale, precum și o soluție pentru a sprijini crearea și gestionarea de către elevi a unui ePortofoliu.  
       Next-Lab va susține și extinde comunitatea de cadre didactice existentă deja în cadrul Go-Lab. În același mod ca și Go-Lab, Next-Lab va oferi școli și ateliere de formare pentru ambasadori. Cursul online gratuit Go Lab "Utilizarea laboratoare on - line în clasă: un curs introductiv pentru profesori" va fi derulat ca de obicei de mai multe ori pe an pe platforma OpenCourseWorld  
     Pentru a fi informați despre începutul proiectului Next-Lab (care va fi în prima parte a anului 2017), urmăriți pagina web și newsletter - ul Go-Lab, si toate mediile sociale pe care le folosește, astfel încât să puteți alătura noul proiect  de la început și să beneficiați de ofertele sale!

vineri, 6 ianuarie 2017

Proiecte STEM premiate de eTwinning la nivel național


     Una dintre cele mai mari comunități educaționale din Europa și din România, comunitatea eTwinning, a premiat cele mai bune proiecte desfășurate la nivel național, prin organizarea unei competiții în perioada octombrie- decembrie 2016. Cu prilejul ceremoniei de premiere organizată la București, în 20 decembrie 2016, aproximativ 50 de cadre didactice membre ale portalului, ambasadori eTwinning, reprezentanți ai Institutului de Științe ale Educației (instituția care coordonează activitatea eTwinning în România), ai Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice și ai altor instituții partenere , au împărtășit din experiența acumulată și au vorbit despre importanța învățării bazate pe proiect pentru motivarea elevilor și creșterii performanțelor școlare. Mai multe exemple de proiecte colaborative au fost prezentate în cadrul ceremoniei, cu scopul de a demonstra cum imaginația, cooperarea și instrumentele TIC pot transforma disciplinele școlare într-un mod amuzant, captivant și plin de inspirație de învățare. 
           Au fost acordate 9 premii, acelor proiecte care au fost considerate valoroase și care au avut rezultate vizibile și clare și care au întrunit cel mai mare punctaj în cele două etape de evaluare. Între proiectele premiate, se regăsesc  multe proiecte STEM, dovedind creativitate și mod inovativ de abordare a diverselor teme incluse în curriculum, la nivele diferite de vârstă:
Premiul pentru învățământ preșcolar – Proiectul Small Scientists „Discovering the sky”, prof. Ionela Camelia Lazea, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 3 Bistrița, jud. Bistrița-Năsăud;
Premiul pentru învățământ primar – Proiectul Open the Gates to the Universe, prof.  Cornelia Melcu, Școala Gimnazială Nr. 9 „Nicolae Orghidan” Brașov, jud. Brașov;
Premiul pentru implicarea elevilor – Proiectul Myriem and friends citizens of a better world, prof. Lidia Baroi, Colegiul Național „Grigore Ghica“ Dorohoi, jud. Botoșani;
Premiul pentru responsabilitate civică – Proiectul Youtopia: Towards Participative Citizenship, prof. Rodica Elena Staicu, Colegiul Național Pedagogic „Ștefan Velovan” Craiova, jud. Dolj;
Premiul pentru matematică și științe- Proiectele Let’s GO! (Geometry&Origami!), prof. Mihaela Gîț, Liceul Teoretic „Jean Monnet“ București și SARAH – Science ARound us Along History, prof. Nadia Cîrcu, Colegiul Tehnic „Danubiana“ Roman, jud. Neamț;
Premiul pentru învățământ gimnazial – Proiectul Life Is Math, Math Is Life, profesori: Marilena-Anca Faiciuc, Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr” Cluj-Napoca, jud. Cluj și Daniela Titoveanu, Liceul Teoretic „Petre Pandrea” Balș, jud. Olt;
Premiul pentru învățământ liceal – Proiectul Des mots et des images de nos villes et nos voyages, prof. Georgeta Bădău, Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” Alba Iulia, jud. Alba;
Premiul pentru proiecte eTwinning și Comenius / Parteneriate strategice între școli – Erasmus+ – Proiectul Alternatives for Innovative Math Study - AIMS, prof. Irina Vasilescu, Școala nr. 195 București.

       Accesând secțiunea RESURSE și PROIECTE de pe portalul Scientix, puteți adapta rezultate ale unora din aceste proiecte pentru a le utiliza în activitățile dumneavoastră.