marți, 22 ianuarie 2019

Geography teacher education: South Korea 2018

Profesor învătământ primar Dorina Marin, Colegiul Național de Artă ”Octav Băncilă”, Iași

În perioada  22-27 octombrie 2018 am participat, alături de alți 9 profesori din învătământul preuniversitar și universitar din Austria, Marea Britanie, Olanda, Cehia, Bulgaria, Armenia, Ungaria, Germania și România, la o conferintă internațională și la o vizită culturală în Seul, Coreea de Sud. Evenimentele menționate sunt organizate anual de EUROGEO - European Association of Geographers, în colaborare cu Northeast Asian History Foundation, în cadrul proiectului Geography teacher education: South Korea 2018 și au că scop promovarea prin schimb de bune practici, în domeniul educațional, a valorilor culturale și istorice naționale la nivel international. În același timp există un alt program similar care se derulează de 10 ani pentru profesorii din SUA.
În acest an tema conferinței a fost Educația geografică și legăturile dintre Coreea de Sud și Europa. Profesorii participanți au prezentat materiale inedite și idei de bună practică legate de:
·       modul în care este prezentată Coreea de Sud în manualele sau atlasurile școlare din țările europene, în comparație cu alte țări asiatice, cum ar fi Japonia sau China, pentru a înțelege situația actuală și motivele care stau la baza decalajului privind informațiile existente despre acestea;
·         problemele ivite în abordarea denumirilor geografice  în orele de specialitate din țările europene dezbătute pe baza unor studii de caz (Marea de Est este denumita în unele atlase Marea Japoniei, apartenența insulei Dokdo,etc), deoarece numele locațiilor geografice sunt foarte importante pentru Coreea de Sud, mai ales în ceea ce privește disputele teritoriale și provocările ivite;
·     legăturile dintre Coreea de Sud și educația geografică în țările europene în ceea ce privește: dezvoltarea comerțului, schimbarea populației, utilizarea tehnologiilor TIC pentru a preda noțiuni teoretice despre Coreea, utilizarea GIS pentru a face comparații, conexiuni în domeniul curriculum-ului școlar.
Fiecare profesor participant a devenit acum un ambasador al acestui program care are menirea să încurajeze cadre didactice inovatoare, antrenate și entuziaste să participe la vizite ulterioare, a prezentat online, prin intermediul site-ului web EUROGEO, rezultatele experiențelor sale (planuri de lecție, resurse, materiale didactice etc.) și a diseminat în instituțiile în care își desfășoară activitatea informațiile descoperite în cadrul conferinței.
Prin intermediul acestui program am avut ocazia să descopăr un teritoriu mirific, în care tradiitiile se îmbină armonios cu descoperirile tehnologice, iar educația, bunul simt, seriozitatea, respectul, întrajutorarea sunt valori naționale. Am vizitat Zona Demilitarizată, una dintre fabricile Hunday, Muzeul Dokdo, Muzeul hărtilor, Muzeul războiului, Institututul Național de Informații Geografice, Palatele: Changgyeonggung, Jongmyo Shrine și Gyeongbok, străzile Insa-dong și Myeong dong, dar ceea ce m-a impresionat foarte mult a fost modul în care este apreciată educația, informații prezentate de profesorii coreeni în cadrul conferinței, dar și descoperite în mod real prin intermediul unei vizite desfășurate la liceul Myungduk.
Mi-aș dori că tot mai mulți profesori să participe la acest proiect, să cunoască cultura și civilizația asiatică și tot ceea ce Coreea de Sud are de oferit, o oportunitate  deosebită de dezvoltare personală dar și o adevărată lecție de viată pentru societatea modernă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.