luni, 19 octombrie 2015

MLEARN

Tehnologiile mobile au devenit ceva obișnuit în viața de zi cu zi, dar ele pot fi folosite și pentru experiențe de învățare puternice în interiorul și în afara sălii de clasă din învățământul tradițional. Proiectul MLEARN are ca scop încorporarea tehnologiilor mobile în învățare, prin furnizarea de training privind folosirea dispozitivelor mobile atât  cadrelor didactice aflate în etapa de formare, cât  și celor deja aflate în școli. MLEARN va provoca profesorii să gândească mai creativ în legătură cu învățarea prin tehnologii mobile și le va dezvolta încrederea, pentru a-i stimula să încerce idei noi în cadrul întregului curriculum școlar.

 MLEARN va implica cel putin 55 de profesori din întreagul parteneriat, care vor preda diferite materii în zece școli din fiecare țară, inclusiv școli primare, secundare și speciale din Marea Britanie, Grecia, Italia, România și Olanda. Tehnologiile folosite vor include telefoane mobile, console de jocuri, tablete, mp3, microfoane și proiectoare portabile.
Cercetările sugerează că nu s-au făcut suficiente investiții în formarea cadrelor didactice în domeniul TIC, în general, și că, într-o lume în care tinerii sunt utilizatori constanți și asidui ai noilor tehnologii și ai social media, profesorii care sunt încrezători în utilizarea tehnologiei mobile vor fi în măsură să răspundă rapid la schimbare și să orienteze competențele IT ale tinerilor către educație.
Noile evoluții tehnologice au puterea de a transforma societatea, modul în care oamenii învață, muncesc, se joacă, comunică și interacționează. Profesorii sunt factori decisivi în acest proces, si totuși cercetarile recente arată o lipsă de investiții în formarea cadrelor didactice care le-ar permite să utilizeze tehnologii mobile și portabile.
Proiectul MLEARN va oferi:
  • Săli de clasă inovatoare, mai degrabă decât  episoade de învățare;
  • Un model de învățare, asigurarea sustenabilității și reproductibilitate;
  • Mai buna înțelegere în școli a valorii tehnologiilor portabile în motivația și reținerea elevilor
  • Profesori instruiți cu mai multă încredere în utilizarea mLearning în fiecare zi la școală
  • Recunoașterea modului cum tehnologia mobilă poate sprijini incluziunea școlară, alfabetizarea, abilitățile matematice, de comunicare și IT
Obiectivele proiectului:
  • Integrarea tehnologiilor mobile ca instrumente de învățare recunoscute și acceptate în învățământul primar, secundar și școlile speciale
  • Încorporarea utilizării tehnologiilor mobile în cadrul programelor de formare a cadrelor didactice (inițială și la locul de muncă)
  • Training folosind o varietate de echipamente handheld
  • Recunoașterea  acesteia ca formare adecvată a profesorilor din Europa, cu resurse relevante, inclusiv un ghid al profesorului
  • Pilotarea programului de formare cu profesorii din școlile primare, secundare și speciale în cinci țări europene
  • Folosirea tehnologiei mobile în interiorul și în afara sălii de clasă într-un proiect școalar transcurricular
Mai multe informații la adresa http://www.mlearn-project.eu/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.