marți, 29 septembrie 2015

REPROIECTAREA STRATEGIILOR DE ASIMILARE A TIC ÎN ŞCOLI

Raportul final al proiectului iTec evidenţiază modalităţile prin care profesorii, directorii şi factorii de decizie pot concepe şi implementa scenarii şi activităţi de predare-învăţare inovatoare, în care TIC să fie adaptate la condiţiile locale. Documentul prezintă o gamă largă de tehnologii care vin în sprijinul acestor procese.
Pe lângă raportul final, iTec a mai elaborat o procedură de gestionare a schimbării şi o Trusă de instrumente pentru clasa viitorului. În plus, documentul abordează rolul laboratoarelor viitorului în demersul de stimulare şi subliniază faptul că strategia iTec îi poate angrena atât pe profesorii, cât şi pe elevii din şcolile europene.
Cititorii care deţin cunoştinţe tehnice aprofundate ar putea fi interesaţi şi de discuţiile despre sistemele recomandate, flexibilitatea furnizării de resurse şi servicii, implementarea serviciilor cloud în şcoli şi sistemele de asigurare a asistenţei tehnice pentru planurile de lecţii.
Pe parcursul proiectului, metodologiile activităţilor de învăţare şi scenariilor clasei viitorului au fost prezentate miilor de profesori europeni care au participat la activităţile-pilot şi la numeroasele ateliere de formare organizate de partenerii naţionali. De asemenea, cursul online „Future Classroom Scenarios” a fost organizat de două ori pe platforma MOOC aAcademiei European Schoolnet, antrenând mii de participanţi. Materialele cursului sunt disponibile în mod gratuit, pentru studiu individual.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.