Un nou raport al Universităţii din Salford, Marea Britanie, demonstrează că sălile de clasă bine proiectate, din învăţământul primar stimulează progresul şcolar al elevilor la discipline precum scriere, citire şi matematică.
Intitulat „Clasele inteligente”, raportul relevă modul în care caracteristici fizice ale sălile de clasă precum calitatea aerului, cromatica şi lumina pot contribui, împreună, la o creştere a performanţelor elevilor din învăţământul primar cu până la 16% într-un singur an.
Studiul a luat în consideraţie o gamă largă de factori senzoriali şi a folosit tehnici de modelare statistică pentru a izola efectele proiectării sălilor de clasă de influenţa altor factori precum elevii şi profesorii înşişi. Cercetarea a relevat că factorii ce vizau întreaga şcoală, precum culoarele de deplasare în şcoală sau facilităţile de joacă sau de specialitate nu au un rol semnificativ în comparaţie cu structura sălilor de clasă.
Cercetătorul principal, profesor universitar Peter Barrett, a declarat: „Studiul a identificat multe soluţii simple, rapide şi cu un raport optim preţ-calitate, cu ajutorul cărora profesorii îşi pot modifica sălile de clasă, astfel încât să contribuie la îmbunătăţirea performanţelor elevilor la scriere, citire şi matematică. Nu mă refer aici la investiţii de anvergură, realizate de şcoală sau de autorităţile locale, ci, din contră, la soluţii simple de folosire a sălilor de clasă şi la decizii documentate, luate în momentul construirii şcolilor.”
Informaţii suplimentare:www.salford.ac.uk/cleverclassrooms.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.