marți, 14 octombrie 2014

COMUNITĂȚI STEM pentru fete si femei - CYBERMENTOR

CyberMentor este un proiect asociat cu Pactul Național pentru femei în profesii STEM (matematică, informatică, științe naturale și tehnologie) și vine ca o inițiativă a guvernului federal german, în cadrul programului "Progresul prin educație" . 
Obiectivul principal al proiectului este de a spori participarea fetelor în zona STEM. Platforma CyberMentor oferă fiecărui elev participant un mentor personal care a lucrat profesionist în știință, în domeniul STEM sau care studiază un subiect STEM. 
Proiectul se derulează anual și implică mai mult de 800 de fete și 800 de femei din toată Germania. Acesta este finanțat de către Ministerul Federal al Educației și Cercetării (BMBF) și mai multe companii germane.
CyberMentor este cel mai mare program sistematic de e-mentorat susținut științific pentru fete în domeniul STEM. Cercetarea care însoțeste proiectului are ca scop îmbunătățirea continuă a programului, iar rezultatele sunt ulterior puse la dispoziția altor programe de mentorat.
Dezvoltarea subiectilor este însoțită de un studiu longitudinal. Sondajele sunt efectuate înainte de începerea procesului de mentorat, în cursul anului de mentorat și după acesta. Pentru a obține date semnificative, dezvoltarea este comparată cu diferite grupuri de control.
Pe lânga studiile de satisfactie efectuate, date extinse sunt colectate pe domenii cum ar fi interese STEM, activități STEM, cunoștințe STEM (conținut și legate de locuri de muncă), aspectele de mediu, etc cu instrumente de sondaj testate științific. După câțiva ani, va urma un follow-up, inclusiv o interogare de studiu și de alegere a carierei.
Timp de un an, partenerii de mentorat vor comunica unii cu alții prin e-mail, chat și forum. În acest sens, și pentru a realiza o interacțiune optimă și pentru a oferi o flexibilitate temporală și spațială, mentoratul poate avea loc prin intermediul platformei online-CyberMentor.
Platforma CyberMentor oferă tuturor participanților pagini de profil suplimentare, forumuri de discuții moderate și camere de chat. Mentorii pot organiza, de asemenea, exerciții de formare on-line pentru o performanță mai bună de mentorat. Mai mult decât atât, comunitățile CyberMINT au fost create ca un spațiu în care două eleve și doi mentori vor colabora pentru a edita proiecte STEM on-line.
Platforma on-line CyberMentor oferă diverse informații despre STEM și oferă posibilitatea de a intra in contact cu studenți și mentori din toată Germania pentru a discuta despre subiecte interesante și de a explora impresii personale.
Mentorii sunt profesioniști care lucrează în domeniul STEM și care participă în mod voluntar în cadrul proiectului. Beneficiarii mentoratului sunt fete interesate de disciplinele STEM, în vârstă de 12 și 18 ani. Participarea la CyberMentor este gratuită atât pentru studenți și pentru mentori.

INFORMAŢII DE BAZĂ

Ţara:Germania
Coordonator:University of Regensburg www.uni-regensburg.de/index.html.en
Parteneri:
University of Erlangen-Nuremberg www.fau.de/
Program:national
Grupuri ţintă:elevi de şcoală primară, elevi de ciclu secundar, profesori, profesori stagiari, altul
Temă: Informatică, Ştiinţele Terrei, Electronică, Matematică, Tehnologie
Persoană de contact: Prof. Dr. Heidrun Stoeger, University of Regensburg heidrun.stoeger@paedagogik.uni-r.de

Stiati ca...?

Retweet: Ştiaţi că elevii pasionaţi de geometrie sunt maeştri în astro-origami 1/800 resurse fantastice pe #Scientix: http://bit.ly/1uTmT5W #STEM

joi, 9 octombrie 2014

miercuri, 8 octombrie 2014

SONDAJ DE OPINIE IMAILE, DESTINAT PROFESORILOR

Participaţi la sondajul de opinie IMAILE (Metode inovatoare aferente procedurilor de atribuire a învăţării TIC în Europa) şi evaluaţi nevoile TIC şi de tehnologie educaţională ale profesorilor STEM.
IMAILE este un proiect PC7, coordonat de primăria Halmstad, Suedia, în cadrul cărora achizitori publici de TIC în educaţie, din patru ţări, folosesc instrumentul de achiziţie înainte de comercializare pentru a stimula inovarea adaptivă în cooperare cu IMM-urile, cercetarea şi industria TIC europeană.
Obiectivul este de a identifica noi tehnologii şi servicii, pentru a furniza următoarea generaţie de medii de învăţare personale la disciplinele STEM din învăţământul primar şi secundar. Mediile de învăţare rezultate vor trebui să dispună de:
  1. conţinut şi autoevaluare personalizate, pe teme STEM
  2. instrumente de colaborare, comunicare
  3. gestiunea clasei.
Informaţii suplimentare: www.imaile.eu

marți, 7 octombrie 2014

Stiati ca...?

Ştiaţi că puteţi face pandantive şic din ADN? 1/800 idei de predare atractive pe #Scientix: http://bit.ly/1uTj80u  

joi, 2 octombrie 2014

STOCHASMOS

Pentru a analiza rolul pe care-l pot juca tehnologiile informaţiei în susţinerea competenţelor interogative ale elevilor, grupul de cercetare pe teme de învăţare a ştiinţelor al Universităţii din Cipru a conceput platforma Stochasmos, un mediu de învăţare online, cu instrumente de creare a materialelor didactice.
Stochasmos este conceput astfel încât să stimuleze gândirea elevilor prin intermediul unor analize autentice, folosind scenarii de învăţare deschise, bogate în date. În cadrul unei lecţii obişnuite desfăşurate pe Stochasmos, elevii lucrează în grupuri de câte doi sau trei la un scenariu atribuit de către profesor. Analiza este bazată pe date: acestea sunt prezentate în diferite forme, iar elevilor li se cere să le interpreteze, să le integreze şi să le explice.
Obiectivele Stochasmos sunt:
  • conceperea unui mediu de interogare online pentru învăţarea ştiinţelor, care să ofere elevilor date ştiinţifice autentice din surse diverse
  • proiectarea unui sistem online de asistenţă a procesului de reflecţie, integrat în mediul de interogare online
  • conceperea unui sistem de creare a mediilor de învăţare online, cu suport pentru reflecţie, destinat altor profesori sau creatori de materiale didactice
  • conceperea de materiale didactice, care descriu mediul de învăţare, activităţile şi obiectivele.
  • Structura mediului online Stochasmos cuprinde un mediu de învăţare, cu ajutorul căruia elevii pot colabora şi reflecta la procesul interogativ, precum şi un sistem de creaţie, pe care profesorii şi alţi creatori de materiale didactice îl pot folosi în cadrul propriilor medii de învăţare online, cu suport reflexiv integrat.
    Grupul „Învăţarea ştiinţelor” organizează ateliere şi conferinţe de formare, axate pe utilizarea platformei Stochasmos şi a modulelor de învăţare disponibile.
  • Stochasmos este atât o platformă de predare-învăţare, cât şi un instrument de cercetare: informaţiile adunate îi ajută pe cercetători să aprofundeze modul în care elevii învaţă, îşi îmbogăţesc bagajul de cunoştinţe şi îşi formează gândirea ştiinţifică. Printre obiectivele principale ale proiectului se numără:
    • analiza rolului sistemelor de suport reflexiv al interogării în conturarea gândirii ştiinţifice a elevilor de gimnaziu
    • analiza rolului aplicaţiilor online în construcţia de explicaţii bazate pe probe
    • conceperea de instrumente de evaluare a gândirii ştiinţifice a elevilor, cu precădere a explicaţiilor ştiinţifice, bazate pe probe
    • identificarea obstacolelor cu care se confruntă elevii în timpul investigării autonome a datelor ştiinţifice complexe pe Internet.

INFORMAŢII DE BAZĂ

Ţara:Grecia
Coordonator:University of Cyprus
Parteneri:
Program:national
Acronim proiect:
Grupuri ţintă:cercetători, elevi de ciclu secundar, profesori, profesori stagiari, altul
Temă:Ştiinţe aplicate
Persoană de contact:Simoni Angelides, simoni@netquest.com

Stiati ca...?

Știați că soarele are pistrui? 1/100+ resurse de astronomie pe ‪#‎Scientix‬:http://t.co/3gBP1oQ3jp.